[O1] silnik 2.0 szarpie, błedy vagcom - prośba o interpretac
kup 17"
wszystko ok oprócz tych żółtych zacisków jak dla mnie. IMHO zaciski na srebrno jak już żeby je po prostu optycznie odświeżyć a dla dopełnienia efektu ciemnego lakieru i czarnych felg lekko przyciemnic szybki i będzie 8)
a co do marki to chyba nikt nie narzeka :szeroki_usmiech
[O1] silnik 2.0 szarpie, błedy vagcom - prośba o interpretac
Witam.
Znajomy ostatnio kupił Octavię z 2000r. 2.0 benzyna, przebieg 156000km.
Po przejażdżce nie spodobała mi się praca silnika - jadąc na biegu ze zwolnionym pedałem gazu i jego ponownym (nawet najlżejszym) naciśnięciu silnik wyraźnie szarpie, podobna sytuacja jest kiedy jadąc spokojnie (niskie obroty) dociskamy pedał gazu. Natomiast przy jeździe z wdepniętym gazem silnik pracuje równo w całym zakresie obrotów. Druga sprawa - na postoju wskazówka obrotomierza drga - jak się później okazało na vag comie zmienia się wartość obrotów - przeskakuje między wartościami 760 i 800 obr/min.
Błąd 17536 - sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymanie ciśnienia paliwa oraz sprawdzić czy nie ma jakiś nieszczelności w układzie paliwowym lub wydechowym.
Błąd 16556 - sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymanie ciśnienia lub sprawdzić wtryskiwacze.
Ja bym tu obstawiał regulator ciśnienia paliwa i właśnie z jego powodu może też szarpać.
Błędy 16684 i 16685 gubienie zapłonu na pierwszym cylindrze - sprawdzić przewody i świece.
Szarpanie może też być tym spowodowane. Sprawdźcie czy przewody są dobrze założone na świece, może któryś spadł.
Błąd 17978 - odpalenie silnika zablokowane przez imobilaizer - musiał kiedyś imo ześwirować i nie zczytał dobrze kluczyka i zablokował odpalenie albo już jest stacyjka wyrobiona.
Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedź.
Świece i podłączenie przewodów sprawdzimy w weekend.
Immobilizer - nie działa na drugim kluczyku...
Regulator ciśnienia paliwa - da się go sprawdzić jakoś organoleptycznie, czy tylko przez pomiary - serwis?
To właśnie po próbie odpalenia tym kluczykiem pewnie wyskoczył ten błąd.
Zamieszczone przez riki
Regulator ciśnienia paliwa - da się go sprawdzić jakoś organoleptycznie, czy tylko przez pomiary - serwis?
Jeżeli membrana pękła to się da. Do niego dochodzi przewód z podciśnieniem i spróbujcie zassać powietrze ustami. Jeżeli daje sie zassać to membrana jest pęknięta i regulator do wymiany. Ale mogła też walnąć sprężyna i wtedy nie da się tak sprawdzić. Regulator znajduje się przy listwie wtryskowej i jest okrągły o średnicy około 5cm.
Komentarz